Bezoek!

10 juni 2014 - Cadillac, Frankrijk

Onze chambre d'hôte in St EmilionVanmorgen rustig de tijd genomen om op te staan. Deze namiddag krijgen we bezoek! Claire en Linda zakken af van het verre Leuven en gaan een viertal dagen met ons meefietsen. Een aangename afwisseling.

Tussendoor maken we van de gelegenheid gebruik om nog wat was te doen en Saint-Emilion te bezoeken. Mooi, klein stadje en wie graag veel geld uitgeeft vindt er zeker zijn gading.Saint Emilion

Saint Emilion

Na enkele telefoontjes en SMS'jes over en weer vinden we elkaar terug aan een van de uitvalswegen van het stadje. Het is meteen gezellig. Claire en Linda moeten nog eten en wij schuiven bij aan om een tasje koffie en een watertje te nuttigen.

Claire en Linda arriveren aan het stationNog even werken om de fietsen van de auto te halen, zonnecrème te smeren, naar de WC te gaan, fietstassen in te laden, alles te controleren, overbodige bagage in de auto te leggen en we zijn op weg. De eerste dag hebben we niet veel tijd over. We rijden door tot aan de rand van de wijnstreek en landen in Cadillac. Het is al heel wat minder heuvelachtig, maar toch nog aangenaam afwisselend.vertrek uit St Emilion

In Cadillac vind ik nog een fietsenmaker, die mijn versnellingen kan nakijken. Onderweg is mijn fiets enkele keren gevallen en het apparaat is een beetje van slag. Na de controle is alles weer in orde.

Vandaag: 43 km
Totaal: 1.270 km

1. Lieve Valvekens:
    12 juni 2014
    Fijn om weer eens een verhaal te krijgen. Ik heb net een lang weekend met mijn kinderen en kleinkinderen in de Ardennen doorgebracht. Het was zalig warm (heet eigenlijk), eerder relax- dan fietsweer. Aan de foto's te zien is de zon bij jullie ook van de partij.
    En is het nog steeds genieten?
  2. Willems micheline:
    12 juni 2014
    Hoi Ludo en Hilde. Ik zie dat het met jullie nog altijd heel goed gaat! Volhouden zou ik zeggen. Ik heb dinsdagavond reeds mijn examen Spaans schriftelijk afgelegd en ik kan jullie verzekeren dat het toch niet zo makkelijk was als tijdens het schooljaar. Maar we hebben ons best gedaan en nu op naar het mondelinge examen volgende week. Voor jullie wens ik nog heel veel fijne dagen toe en een lekker weertje wat altijd toch leuk meegenomen is. Toch een leuke ervaring denk ik. Ik moet jullie toch bewonderen hiervoor. Toi toi toi en tot de volgende. Zet hem op!