Parijs: eerste rustdag

28 mei 2014 - Parijs, Frankrijk

Le canal de l'OurcqEven na ons vertrek komen we op een wonderlijk mooi fietspad terecht, dat ons naar Parijs zal voeren. Le canal de l'Ourcq ligt in een diepte, omgeven door groen. Aan beide kanten van het kanaal is een voetgangerspad aangelegd. We fietsen een 5-tal meter hierboven en boven ons loopt de berm nog een meter of 3 hoger. Prachtig fietsen gewoon. Even verder gaat het door het Parc de la Poudrerie om dan terug aansluiting te vinden op het kanaalpad. Ondanks een kleine miezerige regen zien we overal joggers en wandelaars.

15 km van het centrum van Parijs, en we fietsen nog in het groenStilaan verandert het landschap. Maar op 15 km van het centrum van Parijs zitten we nog altijd in het groen. Ik stel me voor dat hier best wat fietspendelaars hun dagelijkse tocht naar de hoofdstad ondernemen!

Aulnay sous Bois ligt prachtig aan het kanaal.

Een paar km verder maakt het groen plaats voor industrie, maar we blijven langs het kanaal fietsen.

Het gaat goed tot we het kanaal moeten verlaten en in de drukte van Parijs terecht komen. We hebben vanmorgen online een hotel geboekt en dat ligt zowat aan de andere kant van de stad. Fietsen is hier: lef hebben. De automobilisten en motorijders trekken zich weinig van fietsers aan, een paar keer wordt ik bijna van de weg gereden. We gaan morgen de toerist uithangen, maar het ziet ernaar uit dat we de metro nemen i.p.v. onze tweewielers...

Vandaag: 33 km
Totaal: 524 km

1. Alex:
    28 mei 2014
    Genieten, jullie hebben het meer dan verdiend!
  2. Koen:
    29 mei 2014
    Dag Ludo en Hilde,
    Jullie doen het fanatisch. Leuk om zo te kunnen mee volgen. Parijs ! Een eerste mooie bestemming. Vergeet niet met de fiets rond de Arc Triomf te rijden ! Een attractie op zich ! (heb ik ooit eens gedaan met zo'n huurfiets in Parijs)
    Veel plezier !
    Koen